در هر شغلی از شما انتظار میرود که متناسب با تواناییهای تان حرفهای عمل کنید. پیروی از هنجارهای حرفهای باعث موفقیت، جلب حمایت و همکاری دیگران، ارتقاء شغلی میشود. در مقابل رفتار غیر حرفهای باعث شکست در آموزش، قراردادها و پیشرفت میشود.
در ادامه یک فهرستی از اصول کلی رفتار آمده است. البته در هر شغلی ممکن است اصول یا دستورالعملهای ویژهای برای رفتار قابل قبول در آن شغل نیز اضافه میشود. معمولاً کارکنان جدید باید دستورالعمل اخلاقی رفتاری را نیز همراه با قرارداد استخدامی خود امضاء کنند که شامل بندهای زیر است:
10 نکته در برقراری ارتباط موثر
اهداف و روش هاي تعليم و تربيت از ديدگاه اسلام
چگونه در محیط کار همیشه خوش اخلاق باشیم